dimecres, 22 d’abril del 2020

Recomanacions per aquest Sant Jordi

Avui m'agradaria fer-vos algunes recomanacions de llibres per si no sabeu quins comprar aquest Sant Jordi.

Començo d'una manera genèrica parlant d'editorials que a mi m'agraden molt (aquest podi va canviant segons l'època). Ara per ara, qui guanya és Viena Edicions amb la col·lecció Petits Plaers, que és una selecció de novel·les breus de grans autors del segle XX, en podeu llegit qualsevol, però un que és molt curtet i molt bonic és La Ballarina d'Ögai Mori.

Edicions del Periscopi també té llibres preciosos i, per recomanar-vos-en algun us diré que llegiu la trilogia de Holt (Cançó de la plana, Capvespre i Benedicció) de Kent Haruf.

Per proximitat, ja que és una editorial lleidatana, us recomano algun llibre de Pagès Editors, qualsevol de la Montse Sanjuan i, sobretot, Els llops sempre tornen de Jaume Ollé que és una novel·la basada en fets reals ocorreguts al municipi d'Enviny.

Alguns llibres que es presenten com a novetat o com a top per aquesta Diada i que o bé he llegit o bé els tinc com a pendents són:

- Boulder d'Eva Baltasar (vaig llegir Permagel i em va agradar molt).
- Canto jo i la muntanya balla d'Irene Solà
- Guillem de Núria Cadenes
- Ca la Welding de Gemma Ruiz (Ja us he recomanat Argelagues).
- Gina de Maria Climent
- El pintor d'ànimes d'Ildefonso Falcones
- El destí dels herois de Chufo Llorens
- Reina Roja i Loba Negra, tots dos de Juan Gómez-Jurado
- El mercader de libros de Luis Zueco
- Un cuento perfecto d'Elísabet Benavent

I, sobretot, qualsevol d'Haruki Murakami, que són els meus preferits (encara que sóc conscient que és un autor difícil d'agradar).

Doncs res, he intentat fer unes recomanacions àmplies que espero que us puguin servir.

I recordeu, els llibres es compren a les llibreries!

Espero que passeu una bona diada de Sant Jordi.




2 comentaris:

  1. He llegit els dos primers de la llista, Boulder bé, l'altre no tant. De la resta no tinc previst llegir-ne cap. Però coincidirem en Murakami, ja saps, ja els tinc tots llegits, a l'espera de nou material, i amb la voluntat de rellegir Tòquio Blues aquest any. Ah, i també amb Periscopi, que si hagués de fer una llista, al capdamunt del podi hi serien ells.

    ResponElimina
  2. Jo tinc demanat el de Tony Takitani, però el coronavirus no m’ha deixat anar-lo a recollir 😢😭

    ResponElimina