dimarts, 2 de març del 2021

Los privilegios del ángel de Dolores Redondo

Autor/a: Dolores Redondo Meira (Donosti, 1969)

Editorial: Booket

Any de la primera edició: 2021

Llengua: Espanyol

Gènere: Novel·la contemporània

Número de pàgines: 304


CATALÀ:

Després de llegir La cara nord el cor i que no m'agradés gens, tenia ganes de reconciliar-me amb Dolores Redondo perquè fins llavors havia gaudit amb tots els seus llibres.

Doncs bé, més o menys ho he aconseguit, i ha estat gràcies a la Pakutxa i a la Celeste i la seva amistat que, malgrat les dificultats i les pèrdues, ha perdurat d'una manera poc convencional al llarg dels anys.

L'autora ens diu que és la història d'un dol, un dol mal portat, i és cert, té una gran càrrega psicològica ja que la vida de la protagonista no és un camí de roses. Veiem la seva evolució al llarg dels anys i com es relaciona amb el seu entorn.

És completament diferent de la resta de llibres que havia llegit de l'autora, i m'agrada que sigui així per trencar amb el que estem acostumats i per sorprendre'ns. He vist en algun lloc que és el primer que va escriure, doncs si és així encara té més mèrit, perquè està molt ben escrit.

L'heu llegit? Us agrada més la Dolores Redondo de la trilogia del Baztán o la de Los privilegios del ángel? A mi, totes dues ;)


ESPAÑOL:

Después de leer La cara norte del corazón y que no me gustara nada, tenía ganas de reconciliarme con Dolores Redondo porque hasta entonces había disfrutado con todos sus libros.

Pues bien, más o menos lo he conseguido, y ha sido gracias a Pakutxa y a Celeste y su amistad que, aún con las dificultades y las pérdidas, ha durado, de una manera poco convencional, a través de los años.

La autora nos dice que es la historia de un duelo, un duelo mal gestionado, y es cierto, tiene una gran carga psicológica ya que la vida de la protagonista no es un camino de rosas. Vemos su evolución a través de los años y como se relaciona con su entorno.

Es completamente diferente al resto de libros que había leído de la autora, y me gusta que sea así para no encasillarla en un estilo, y para que me sorprenda. En algún sitio he leído que es el primer libro que escribió y, si es así, me ha parecido que estaba muy bien escrito.

¿Lo habéis leído? Os gusta más Dolores Redondo de la trilogía del Baztán o la de Los privilegios del ángel? A mi, las dos ;)



Sinopsis:

En la humilde bahía pesquera de Pasajes, en los años 70, rodeada de muelles de pesca, estibadores, humedad y salazón, se forja una fuerte amistad entre Pakutxa y Celeste, dos niñas de cinco años. Entre juegos, complicidades y travesuras, la desdicha se cruza en su camino y una trágica fatalidad las separa.

Celeste, la protagonista de esta historia, sufrirá un trauma que se prolongará durante buena parte de su vida, con consecuencias terribles para ella misma y para cuantos la rodean. Vivirá la soledad de una personalidad etérea mientras una paradójica lucha se desencadena en su interior, en un intento desesperado por hallar respuestas.

«Hay mil aspectos sobre los que ya os he hablado en mis novelas y millones que me quedan por contaros, pero el primero con el que tuve que ponerme en paz fue con la muerte, y lo hice en esta novela, la primera que escribí.» Dolores Redondo

4 comentaris:

  1. HOLA HOLAAA!!
    Me alegra que te haya gustado, yo por el momento lo dejaré pasar
    Un besote desde el rincón de mis lecturas💞

    ResponElimina
  2. Doncs jo em mantinc ferm, em va decebre força el primer del Baztán per tan bé com me l'havien pintat i no tinc voluntat, ara per ara, de llegir res més d'ella. Potser m'equivoco, però cal prioritzar les lectures, no ho podem llegir tot, i millor no arriscar si ens genera dubtes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest no té res a veure amb els del Baztán. A mi em van agradar tots els anteriors, excepte La cara nord del cor, i em sabia greu quedar-me amb aquesta impressió ;)

      Elimina