dissabte, 12 de desembre del 2020

La dependienta de Sayaka Murata


Autor/a: Sayaka Murata (Inzai, Perfectura de Chiba, Japó, 1979)


Any de la primera edició: 2019

Llengua original: Japonès

Traducció: Marina Bornas Montaña/Albert Nolla Cabellos

Gènere: Ficció contemporània

Número de pàgines: 176

Premis: Akutagawa 2016


CATALÀ:

Torno amb una altra història d'una autora japonesa, La noia de la botiga 24 hores de Sayaka Murata.

Vaig agafar el llibre una mica recelosa perquè, com que sempre el veia junt amb el de La mujer de la falda violeta, tenia por que també em decepcionés. Però ja us avanço que no ha estat així!

Aquest és un altre llibre que, escrit d'una manera senzilla però magistral, convida a una reflexió profunda sobre aquelles persones que es rebel·len per sortir dels estereotips. Ens apropa a quina és la situació de la dona dins la cultura japonesa i el que s'espera d'ella a partir d'una certa edat.

Sayuka Murata ens detalla els sentiments i pensaments de la protagonista, una noia que no encaixa en aquesta societat i que és feliç amb la vida que porta però que, davant la pressió del seu entorn, decideix fer el que s'espera d'ella.

Aquest també és un llibre que recomanaria a tothom, per la seva senzillesa i el seu transfons.

Alguna vegada heu tingut la sensació que no encaixàveu en algun lloc? Jo sí, però poques vegades m'ha preocupat desmuntar estereotips ;)


ESPAÑOL:

Insisto con la literatura oriental y vuelvo con otra historia de una autora japonesa, La dependienta de Sayuka Murata.

Cogí el libro con recelo por la decepción que me causó La mujer de la falda violeta hace poco, pero os puedo asegurar que con este no ha sido así.

Este es un libro que, escrito de una manera sencilla pero magistral, invita a una reflexión profunda sobre aquellas personas que se rebelan para desmarcarse de los estereotipos. Nos acerca a la situación de la mujer en la cultura japonesa y lo que se espera de ella a partir de una determinada edad.

Sayuka Murata nos detalla los sentimientos y los pensamientos de la protagonista, una chica que no encaja en esta sociedad y que es feliz con su vida pero que, ante la presión de su entorno, decide vivir conforme a lo establecido.

Este libro también lo recomendaría a todo el mundo, por su sencillez y su trasfondo.

¿Alguna vez habéis tenido la sensación que no encajabais en algún sitio? Yo sí, pero pocas veces me ha importado desmontar estereotipos ;)



Sinopsis:

Keiko Furukura tiene 36 años y está soltera. De hecho, nunca ha tenido pareja. Desde que abandonó a su tradicional familia para mudarse a Tokio, trabaja a tiempo parcial como dependienta de una konbini, un supermercado japonés abierto las 24 horas del día. Siempre ha sentido que no encajaba en la sociedad, pero en la tienda ha encontrado un mundo predecible, gobernado por un manual que dicta a los trabajadores cómo actuar y qué decir. Ha conseguido lograr esa normalidad que la sociedad le reclama: todos quieren ver a Keiko formar un hogar, seguir un camino convencional que la convierta, a sus ojos, en una adulta.
Con esta visión hilarante de las expectativas de la sociedad hacia las mujeres solteras, Sayaka Murata se ha consagrado como la nueva voz de la literatura japonesa.

2 comentaris:

  1. Aquest llibre està a la llista que he passat ja a la meva llibreria de referència de cara a Reis. Una llista extensa, i que quan passi a buscar la comanda no tinc cap dubte que es doblarà. Ja li tenia l'ull posat, m'atreia el títol, l'argument que ja havia llegit, i alguna ressenya positiva. Que ara tu en parlis bé també em convenç que demanar-lo ha estat una bona decisió. No puc dir allò tan suat de 'me l'apunto', o que m'has convençut, perquè ja ho estava, però t'agraeixo aquest reforç!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Con m’alegro que tinguis en compte la meva humil opinió... Així con la Mujer de la falda violeta no el recomanaria aquest sí. Ja em diràs que et sembla....
      .... i estaré atenta a la llista que has fet de Reixos per si m’animo amb algun 😜

      Elimina