dilluns, 13 de gener del 2020

Yo, Julia de Santiago Posteguillo


Autor/a: Santiago Posteguillo (Valencia, 1967)
Editorial: Editorial Planeta
Any de la primera edició: 2018
Llengua original: Espanyol
Gènere: Novel·la històrica
Número de pàgines: 704

CATALÀ:
És el primer llibre amb el que he fet servir Storytel, plataforma que ofereix un servei de streaming d’audiollibres, llibres electrònics i podcasts a través d’una subscripció. D’entrada era una mica reticent a utilitzar-ho, però vaig pensar que hi ha llibres, com el Yo, Julia, que d’una altra manera no llegiria mai. Així puc aprofitar l’hora que em passo al cotxe cada dia ;)

Els llibres històrics no em criden massa l’atenció, per no dir gens, però una vegada sentit aquest he de dir que m’ha agradat força. Ens descobreix un personatge cabdal de l’antiga Roma, Julia Domna, esposa de Septimi Sever (emperador romà 193-211 dc). Ens descriu una emperadriu intel·ligent i valenta. Com explica la novel·la, aquest matrimoni era dels pocs de l’època que sentien amor l’un per l’altre, això va fer que el seu marit escoltés els seus consells i els tingués en compte, cosa que el va portar a crear una dinastia. Julia va esdevenir aleshores la dona més influent de l’imperi.

Crec que el llibre és una classe d’història molt amena. Fa un repàs dels emperadors i de les diferents dinasties de l’antiga Roma, així com de les lluites i conspiracions que hi havia per aconseguir el poder, posant a la dona com a eix principal de la història.

Us el recomano, tant si teniu ganes de llegir-lo com si teniu ganes d’escoltar-lo ;)

Sou partidaris, detractors o tant us fan els audiollibres?

ESPAÑOL:
Es elprimer libro con el que he usado Storytel, plataforma que ofrece un servicio de streaming de audiolibros, libros electrónicos y podcasts a través de una subscripción. En un principio era un poco reticente a usarlo, pero pensé que hay libros, como Yo, Julia, que si no es así no voy a leer nunca. De esta manera puedo aprovechar la hora que me paso en el coche cada día ;)

Los libros históricos no me llaman demasiado la atención, por no decir nada, pero ahora que he escuchado este puedo decir que me ha gustado bastante. Nos descubre un personaje esencial de la antigua Roma, Julia Domna, esposa de Septimio Severo (emperador romano 193-211 dc). Nos describe una emperatriz inteligente y valiente. Como explica la novela, este matrimonio era de los pocos de la época que sentían amor el uno por el otro, esto hizo que su marido escuchase sus consejos y los tuviera en cuenta, cosa que lo llevó a crear una dinastía. Julia se convirtió entonces en la mujer más influyente del imperio.

Creo que el libro es una clase de historia muy amena. Hace un repaso de los emperadores y de las diferentes dinastías de la antigua Roma, así como de las luchas y conspiraciones ha había para conseguir el poder, poniendo a la mujer como eje principal de la historia.

Os lo recomiendo, tanto si tenéis ganas de leerlo como si tenéis ganas de escucharlo ;)

¿Sois partidarios, detractores o tanto os dan los audiolibros?


Sinopsi:

192 d.C. Varios hombres luchan por un imperio, pero Julia, hija de reyes, madre de césares y esposa de emperador, piensa en algo más ambicioso: una dinastía. Roma está bajo el control de Cómodo, un emperador loco. El Senado se conjura para terminar con el tirano y los gobernadores militares más poderosos podrían dar un golpe de Estado: Albino en Britania, Severo en el Danubio o Nigro en Siria. Cómodo retiene a sus esposas para evitar su rebelión y Julia, la mujer de Severo, se convierte así en rehén.

De pronto, Roma arde. Un incendio asola la ciudad. ¿Es un desastre o una oportunidad? Cinco hombres se disponen a luchar a muerte por el poder. Creen que la partida está a punto de empezar. Pero para Julia la partida ya ha empezado. Sabe que solo una mujer puede forjar una dinastía.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada