dilluns, 20 de gener del 2020

El tiempo que nos une d’Alejandro Palomas


Autor/a: Alejandro Palomas (Barcelona, 1967)
Editorial: Suma
Any de la primera edició: 2011
Llengua original: Espanyol
Gènere: Novel·la contemporània
Número de pàgines: 576

CATALÀ:
Em vaig apuntar al @clubdelectura_el_piano i gràcies a això he descobert a Alejandro Palomas. Estic convençuda que aquest ha estat el primer d’altres llibres que llegiré de l’autor.

El tiempo que nos une és un llibre de sentiments sense arribar a ser sentimental, expressa sentiments i te’ls fa sentir, però no s’hi recrea. Aquests llibres són els que m’agraden els que em transmeten coses, i aquest ho ha fet.

El llibre ens parla d’una història familiar, de dones fortes i valentes, en especial la padrina, Mencía. Una dona que diu les coses com són i que és el pal de paller de la resta. Les descripcions dels personatges són potents, en tots els casos saps com és cadascun i entens el seu comportament.

Els sentiments que m’ha remogut aquest llibre són bàsicament tres: Tristesa, per dues morts traumàtiques ocorregudes a la família. Empenta, per la manera de tirar endavant malgrat els entrebancs. I amor, per la manera d’actuar i d’aconsellar de Mencía i per veure com totes elles tiren endavant i, més d’hora o més tard, aconsegueixen les seves fites.

Us el recomano, sobretot, perquè tingueu l’oportunitat de gaudir de Mencía ;)

Coneixeu aquest llibre o algun altre de l’autor?

ESPAÑOL:
Me apunté al @clubdelectura_el_piano y gracias a ello he descubierto a Alejandro Palomas. Estoy convencida que este ha sido el primero de otros libros que leeré del autor.

EL tiempo que nos une es un libro de sentimientos sin llegar a ser sentimental, expresa sentimientos y te los hace sentir, pero no se recrea en ellos. Estos libros son los que me gustan, los que transmiten cosas, y este lo ha conseguido.

El libro nos habla de una historia familiar, de mujeres fuertes y valientes, en especial la abuela, Mencía. Una mujer que dice las cosas claras y que es el sustento del resto. Las descripciones de los personajes son potentes, en todos los casos sabes como es cada uno y entiendes su comportamiento.

Los sentimientos que me ha removido el libro son básicamente tres: Tristeza, por dos muertes traumáticas ocurridas en la familia. Empuje, por la manera de tirar adelante por encima de los inconvenientes. Y amor, por la manera de actuar y de dar consejo de Mencía y por ver como todas ellas tiran para adelante y, al final, consiguen encarrilar sus vidas.

Os lo recomiendo, sobretodo, para que tengáis la oportunidad de disfrutar de Mencía ;)

¿Conocéis el libro o algún otro del autor?


Sinopsi:

La abuela Mencía convalece junto a su nieta, Bea, que no quiere contar lo que de verdad le duele. Éste es el inicio de El tiempo que nos une, una novela coral de voces femeninas, una saga de mujeres con corazones tan grandes que son capaces de albergar desde el amor más profundo hasta el mayor de los sufrimientos. Entre las cinco protagonistas de la historia los lazos familiares se entretejen hasta formar una red que a veces atrapa, otras abraza y que, sobre todo, protege. Mencía, la matriarca sabia y deslenguada; Lía, que siempre se queda; Flavia, que vive en la ausencia; Inés, madre que sufre y amante que lamenta; y Bea, la más joven, son personajes inolvidables, que callan secretos pero gritan verdades, y que sienten y ríen y lloran.

Con delicadeza y precisión en el lenguaje, Alejandro Palomas construye un universo femenino de relaciones y emociones que nos envuelve. Y es que en El tiempo que nos une, como en la vida, pasan muchas cosas, pero al final lo que importa es quién ha estado navegando a tu lado.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada