divendres, 11 de juny del 2021

Verticalitat i delinqüència de Meritxell Cucurella-Jorba

Autor/a: Meritxell Cucurella-Jorba

Editorial: Fonoll

Any de la primera edició: 2021

Llengua original: Català

Gènere: Poesia

Número de pàgines: 142


CATALÀ:

A vosaltres també us passa? A mi em costa bastant llegir poesia. Potser és un tema de falta de sensibilitat però no trobo mai cap excusa per llegir-ne. Ara, gràcies a l'Editorial Fonoll que m'ha donat l'oportunitat de llegir el nou poemari de Meritxell Cucurella-Jorba, he pensat que era el meu moment.

No sé massa bé com interpretar els versos. En alguna entrevista que he llegit a l'autora diu que és un poemari de km. 0 i que es mimetitza amb el seu entorn, Les Garrigues, que això es deixa veure... I sí, es transmet l'amor a la terra i a la natura i a les persones i a les petites coses, però també, en algun versos, el desamor. 

M'ha agradat molt, i m'ho he passat molt bé llegint-lo. He gaudit de l'originalitat de l'edició, dels diferents estils de versos i del llenguatge utilitzat. M'ha semblat una poesia dinàmica, en cap cas se m'ha fet pesat.

Com us dic, i suposo que és perquè no estic avesada a llegir poesia, tinc la sensació que hi ha coses que no he captat, però si us agrada la poesia, estic segura que el gaudireu moltíssim, per tant, us el recomano. Si sou de les meves i no us acabeu de decidir, també us el recomano, perquè de cap manera és una poesia avorrida.

Què me'n dieu, us animeu a llegir-lo?

ESPAÑOL:

¿A vosotr@s también os pasa? A mi me cuesta bastante leer poesía. Quizás es por falta de sensibilidad pero nunca encuentro la excusa para leerla. Ahora, gracias a la Editorial Fonoll que me ha ofrecido la oportunidad de leer el nuevo poemario de Meritxell Cucurella-Jorba, he pensado que era mi momento.

No sé muy bien como interpretar los versos. En alguna entrevista que he leído de la autora dice que es un poemario de km. 0 y que se mimetiza con su entorno, Les Garrigues, que esto se nota en los versos..... Y sí, se transmite el amor a la tierra y a la naturaleza y a las personas y a las pequeñas cosas, pero también, en algunos versos, el desamor.

Me ha gustado mucho, y me lo he pasado muy bien leyéndolo. He disfrutado de la originalidad de la edición, de los diferentes estilos de los versos y del lenguaje utilizado. Me ha parecido una poesía dinámica, para nada se me ha hecho pesada.

Como os he comentado, y supongo que es porque no estoy acostumbrada a leer poesía, tengo la sensación que hay cosas que no he captado, pero si os gusta la poesía, estoy segura que lo disfrutaréis mucho, por eso, os lo recomiendo. Si sois de las mías y no os acabáis de decidir, también os lo recomiendo, porque en ningún caso es una poesía aburrida.



Sinopsi:

Verticalitat i delinqüència és un llibre per força excessiu malgrat la seva brevetat. És la boira i és el cel clar, és allò que no s’acaba d’acabar. És amor extrem, vida extrema. Vertiginosament al límit del tot. Hiperbòlicament descarat. Malfrisa, neguiteja, s’alça, celebra, calla. Verticalitat i delinqüència és un llibre tautològic i convuls. Com tots els llibres de Cucurella-Jorba, té una estructura sòlida i, també, com tots els seus llibres, deixa portes i finestres obertes als lectors, als oïdors. Rubrica Verticalitat i delinqüència un postfaci del poeta, novel·lista, dramaturg i activista cultural mallorquí Biel Mesquida (Castelló de la Plana, 1947). Es tracta d’un text paragramàtic que va fent connexions elèctriques amb la poètica del dígraf del desitx.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada