dimecres, 9 de juny del 2021

Los cuatro vientos de Kristin Hannah

Autor/a: Kristin Hannah (Garden Groves, Califòrnia, Estats Units, 1960)

Editorial: Suma

Any de la primera edició: 2021

Llengua original: Anglès

Traducció: Laura Vidal Sanz

Gènere: Ficció històrica

Número de pàgines: 536


CATALÀ:

Com totes les novel·les de l'autora, aquesta també té una gran càrrega emocional. Està ambientada en l'època de la Gran Depressió americana, allà pels anys 30, quan una crisi ambiental va comportar una crisi econòmica i social bestials, i milers de persones van haver d'abandonar les seves cases per buscar una vida millor i van lluitar amb valor i coratge per defensar els seus drets.

Elsa Martinelli encarna aquesta lluita en el llibre de Hannah. Una mare sola, amb dos fills al seu càrrec, que lluita per sortir endavant però veu que cada cop els van retallant els seus drets.

M'ha semblat una lectura molt dura i molt trista, massa, però és que la realitat va ser aquesta. Lluita de classes, injustícia social, retallades de drets, però també, solidaritat, coratge i, sobretot, esperança és el que podem trobar en aquest llibre.

Us el recomano perquè cal conèixer i homenatjar a totes aquelles persones que han lluitat abans que nosaltres perquè puguem gaudir d'uns drets que ara ens semblen imprescindibles, gent anònima que s'hi va deixar la pell. Però us aviso que no és una lectura agradable.

Kristin Hannah té un do a l'hora de remoure sentiments i amb Los cuatro vientos ho torna a fer. Amb els anteriors llibres de l'autora m'havia emocionat molt i els havia gaudit però aquest se m'ha fet massa trist, explica massa penes, massa vides dures.

Coneixíeu aquesta època de la història dels Estats Units? Jo no i m'ha semblat molt interessant.

Un cop més vull agrair a Babelio i a Penguin Random House l'enviament de l'exemplar.


ESPAÑOL:

Como todas las novelas de la autora, esta también tiene una gran carga emocional. Está ambientada el la época de la Gran Depresión americana, ocurrida sobre los años 30, cuando una crisis ambiental comportó una crisis económica y social brutal, y miles de personas tuvieron que abandonar sus casas en busca de una vida mejor y lucharon con valor y coraje para defender sus derechos.

Elsa Martinelli es quien encarna esta lucha en el libro de Hannah. Una madre sola, con dos hijos a su cargo, que lucha para tirar adelante pero ve que cada vez más les van recortando sus derechos.

Me ha parecido una lectura muy dura y muy triste, demasiado, pero es que la realidad fue así. Lucha de clases, injusticia social, recortes de derechos, pero también , solidaridad, coraje y, sobre todo, esperanza es lo que podemos encontrar en el libro.

Os lo recomiendo porque es necesario saber y homenajear a todas aquellas personas que han luchado con anterioridad para que nosotros podamos gozar de unos derechos que ahora nos parecen imprescindibles, gente anónima que se dejó la piel. Pero aviso que no es una lectura agradable.

Kristin Hannah tiene el don de remover sentimientos y con Los cuatro vientos lo vuelve a conseguir. Con los anteriores libros me había emocionado mucho y los había disfrutado pero este me ha parecido demasiado triste, explica muchas penas, muchas vidas duras.

¿Conocíais esta época de la historia de Estados Unidos? Yo no y me ha parecido muy interesante. 

Y una vez más quiero agradecer a Babelio y a Penguin Random House el envío del ejemplar.



Sinopsis:

Texas, 1921. La Gran Guerra ha terminado y Estados Unidos parece entrar en una nueva era de optimismo y abundancia. Pero para Elsa, considerada demasiado mayor para casarse en una época en la que el matrimonio es la única opción de una mujer, el futuro es incierto. Hasta la noche en que conoce a Rafe Martinelli y decide cambiar la dirección de su vida. Con su reputación arruinada, solo le queda una opción respetable: casarse con un hombre al que apenas conoce.

En 1934, el mundo ha cambiado. Millones de personas se han quedado sin trabajo y los granjeros luchan por conservar sus tierras. Las cosechas se pierden por la sequía, las fuentes de agua se secan y el polvo amenaza con enterrarlo todo. Cada día en la granja de los Martinelli es una desesperada batalla por la supervivencia. Y, como tantos otros, Elsa se ve obligada a tomar una agónica decisión: luchar por la tierra que ama o marchar al oeste, a California, en busca de una vida mejor para su familia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada