divendres, 6 de març del 2020

Que no t’expliquin contes! de Natza Farré i Gala Pont


Autor/a: Natza Farré (Barcelona, 1972)
Editorial: Amsterdam
Any de la primera edició: 2020
Llengua original: Català
Il·lustracions: Gala Pont
Gènere: Llibre il·lustrat infantil
Número de pàgines: 48

CATALÀ:
M’agraden els llibres infantils, això està clar. Però m’agraden més quan innoven i tracten temes actuals.

En aquest cas, se’ns presenta un conte on, a través d’un viatge que fa la Lluïsa, es transformen els contes clàssics. Aquesta reinterpretació es fa des d’una vessant feminista i es toquen molts temes com ara les pensions dignes, la llibertat dels infants, la igualtat entre les persones, etc.

Tot això amb unes il·lustracions precioses de Gala Pont.

Us animo a que els el llegiu als vostres fills i filles ;)

ESPAÑOL:
Me gustan los libros infantiles, lo tengo claro. Pero me gustan más cuando son innovadores y tratan de temas actuales.

En este caso, se nos presenta un cuento donde, a través de un viaje que hace Lluïsa, se transforman los cuentos clásicos. Esta reinterpretación se hace desde un punto de vista feminista y se tocan muchos temas como las pensiones dignas, la libertad de la infancia, la igualdad entre las personas, etc…

Todo esto con unas ilustraciones preciosas de Gala Pont.

Os animo a que se lo leáis a vuestros hijos e hijas ;)





Sinopsis:

La Lluïsa és una lectora amb tanta curiositat que contracta la Caputxeta Vermella per conèixer les protagonistes dels seus contes preferits. Totes dues emprenen un viatge, en què es trobaran amb una Rateta sense escaleta, una Ventafocs amb els peus molt grossos o una Gretel i un Hansel barallant-se com a bons germans. En aquesta aventura s’hi afegeix també la Campaneta, una fada activista que lluita pels drets del seu col·lectiu. I, el més important, en tot el camí no es troben cap bruixa, perquè les bruixes no existeixen.


L’escriptora Natza Farré i la il·lustradora Gala Pont capgiren els referents de la nostra infantesa i ens conviden a fer un viatge crític que evidencia que les fake news fa segles que condicionen la nostra percepció del món. Només coneixent la veritat podrem explicar-ne noves versions.

2 comentaris:

  1. M'agrada molt com fas les ressenyes de llibres. Fa estona que llegeixo, i ja he anat als enllaços que poses.

    Enhorabona!

    Ah, em dic Montserrat Aloy i m'agrada llegir i escriure, sobretot quan tinc temps.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel teu comentari. Em fa molta il·lusió que les meves ressenyes serveixin a altres persones 😊

      Elimina