dilluns, 23 de novembre del 2020

Tierra de Eloy Moreno




Autor/a: Eloy Moreno Olaria (Castelló de la Plana, 1976)

Editorial: Ediciones B

Any de la primera edició: 2020

Llengua original: Espanyol

Gènere: Novel·la contemporània

Número de pàgines: 544


CATALÀ:

Avui us parlaré de l'últim llibre d'Eloy Moreno, Tierra. No havia llegit res de l'autor anteriorment, però sí que havia llegit algunes crítiques bones dels seus llibres, per això, quan al @clubliterario_atreyu van proposar fer una LC m'hi vaig afegir.

Us diré que quan vaig començar a llegir-lo només coneixia el títol, l'autor i que hi havia alguna relació amb Islàndia, res més. Doncs amb aquest informació és com l'hauria de començar a llegir tothom.

Com que no us vull explicar res de la trama, només us diré que el missatge (o missatges) que transmet, tot i ser-ne conscient, m'ha impactat. Fa una crítica brutal a un tema en concret, amb el qual molta gent és enganyada.

Res, que m'ha sorprès gratament sense semblar-me una gran novel·la. Pel meu gust l'autor ha abusat massa del cliffhanger (deixar en suspens) al final de cada capítol. Per una banda és positiu, perquè fa que no puguis parar de llegir, però per una altra banda és negatiu, perquè quan ja en portes uns quants no esperes gran cosa.

Us el recomano? Sí, però no espereu un gran llibre. La història és original i segur que farà obrir els ulls a més d'una persona.

L'heu llegit? Us ha agradat? Us ha semblat original?

ESPAÑOL:

Hoy os hablaré del último libro de Eloy Moreno, Tierra. No había leído nada del autor antes, pero sí que había leído algunas buenas críticas de sus libros, por esto, cuando en el @clubliterario_atreyu propusieron hacer una LC me apunté.

Os diré que cuando empecé a leerlo sólo conocía el título, el autor y que había alguna relación con Islandia, nada más. Pues con esta información es como la debería empezar a leer todo el mundo.

Como no quiero contaros nada de la trama, sólo os diré que el mensajes (o mensajes) que transmite, aunque soy consciente de lo que pasa, me ha impactado. Hace una crítica brutal a un tema en concreto, con el que mucha gente es engañada.

Nada, que me ha sorprendido gratamente sin parecerme una gran novela. A mi parecer, el autor ha abusado demasiado del cliffhanger (dejar en suspense) al final de cada capítulo. Por un lado es positivo, porque hace que no puedas parar de leer, pero por otro otro lado es negativo, porque cuando ya llevas unos cuantos capítulos así no esperas gran cosa.

¿Os lo recomiendo? Sí, pero no esperéis un gran libro. La historia es original y seguro que hará abrir los ojos a más de una persona.

¿Lo habéis leído? ¿Os ha gustado? ¿Os ha parecido original?


Sinopsis:

Querido lector,

Tienes en tus manos una novela que plantea preguntas difíciles de responder; una novela que habla sobre esas verdades que, a pesar de buscar, preferiríamos no encontrar. No puedo explicarte de qué trata este libro porque eso rompería su magia, pero te aseguro que, cuando acabes de leerlo, verás el mundo de forma distinta.





4 comentaris:

  1. De este autor solo leí la primera novela, la segunda la empecé y la tuve que dejar, asique... no me motiva demasiado.
    Me quedo de seguidora en tu blog que he conocido a través de Babelio donde ya somos "amigas". Si te apetece pasarte por el mio
    https://leyendobajolaluzdelaluna.blogspot.com/.

    Nos leemos. :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yo solo he leído este y está bien, pero no tanto como me habían dicho.
      Voy a seguirte también 😉

      Elimina
  2. D'ell vaig llegir la del Boli de tinta verda, la primera que va treure o de què en vaig tenir coneixement. La vaig llegir perquè me la va fer arribar, ho reconec. Era un llibre al qual faltava mooooolta maduració, així ho vaig explicar. En termes de correcció, d'errades argumentals i de ritme, i també això dels cliffhangers molt sovint, sense acabar arribant massa enlloc. Em sap greu, però necessito ser honest amb les meves opinions. Després de llegir aquell no em van quedar ganes de donar més oportunitats a l'autor, i de retruc, això m'ha portat a rebutjar altres oferiments d'escriptors novells perquè no em passés el mateix i n'hagués de malparlar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé... jo intentaré llegir algun altre llibre seu perquè, en general, agrada molt. Però jo he trobat a faltar alguna cosa 😓

      Elimina