divendres, 14 de febrer del 2020

Orgullo y prejuicio de Jane Austen


Autor/a: Jane Austen (Steventon, 1775)
Editorial: RBA Coleccionables
Any de la primera edició: 2019
Llengua original: Anglès
Traducció: Alejandro Pareja Rodríguez
Gènere: Novel·la romàntica
Número de pàgines: 319


CATALÀ:
Intento pensar, mentre vaig llegint el llibre, l’època en que va ser escrit, l’any 1813. Vull ser conscient que eren uns altres temps i que les coses eren molt diferents. Em costa molt imaginar el que devien passar les dones que es casaven sense amor, per aconseguir un cert estatus econòmic i/o social, o perquè es pactaven matrimonis de conveniència. No puc imaginar-m’ho, no m’entra al cap, per això m’agrada el personatge de l’Elizabeth que sí que actua guiada pel cor i trenca estereotips.

Podríem dir que el llibre ens explica les històries d’amor (per dir-ho d’alguna manera) de les filles d’una família de classe mitjana de l’època (més o menys). Parla d’amor, prejudicis, amistat i, sobretot, de l’ambició de les noies de l’època (i les seves famílies) per casar-se amb algú que els pugui assegurar un cert estatuts social.

La temàtica no m’acaba de convèncer però trobo els personatges interessants, estan ben descrits i plens de matisos.

És un clàssic que sembla que s’hauria de llegir sí o sí, però pel meu gust, us el podeu estalviar.

L’heu llegit? Us ha agradat?

Això sí, he de dir que l’edició de la col·lecció Novelas Eternas de RBA és preciosa

ESPAÑOL:
Intento pensar, mientras voy leyendo el libro, la época en que se escribió, el año 1913. Quiero ser consciente que eran otros tiempos y que las cosas eran muy distintas. Me cuesta mucho imaginar lo que tenían que aguantar las mujeres que se casaban sin amor, para conseguir un cierto estatus económico y/o social, o porque se pactaban matrimonios de conveniencia. No puedo imaginármelo, no me entra en la cabeza, por eso me gusta el personaje de Elizabeth que sí que actúa guiada por sus sentimientos y rompe estereotipos.

Podríamos decir que el libro nos cuenta historias de amor (por decirlo de alguna manera) de las hijas de una familia de clase media de la época (más o menos). Habla de amor, prejuicios, amistad y, sobretodo, de la ambición de las chicas de la época (y de sus famílias) por casarse con alguien que les pueda asegurar un cierto estatus.

La temática no me acaba de convencer pero los personajes los he encontrado interesantes, bien descritos y llenos de matices.

Es un clásico que parece que se tenga que leer sí o sí, pero si queréis hacerme caso, os lo podéis ahorrar.

¿Lo habéis leído? ¿Os ha gustado?

Lo que sí tengo que decir que la colección Novelas Eternas de RBA es preciosa.


Sinopsis:

Con la llegada del rico y apuesto Mr. Darcy a su región, las vidas de los Bennet y sus cinco hijas se vuelven del revés. El orgullo y la distancia social, la astucia y la hipocresía, los malentendidos y los juicios apresurados abocan a sus personajes al escándalo y al dolor, pero también a la comprensión, el conocimiento y el amor verdadero. Esta edición presenta al lector una nueva traducción al castellano que devuelve todo su esplendor al ingenio y la finísima ironía de la prosa de Austen. Satírica, antirromántica, profunda y mordaz a un tiempo, la obra de Jane Austen nace de la observación de la vida doméstica y de un profundo conocimiento de la condición humana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada