divendres, 20 de maig del 2022

L'instant abans de l'impacte de Glòria de Castro

Autor/a: Glòria de Castro (Caldes de Montbui, 1974)

Editorial: Periscopi

Any de la primera edició: 2022

Llengua original: Català

Gènere: Novel·la contemporània

Número de pàgines: 264

Compra el llibre a Bookshop.org i dóna suport a les llibreries de proximitat.


CATALÀ:

Començaré dient que m'ha semblat una novel·la àgil i impactant. Està escrita amb capítols curts i amb premisses directes i clares.

Sembla ser que és una novel·la basada en la pròpia experiència de l'autora, però portada a l'extrem. Ens parla del consumisme, de la maternitat, de l'assetjament laboral i de la crisi dels 40. Jo em quedo amb aquest últim tema ja que m'ha semblat que tant la protagonista com la seva parella hi estan passant però de maneres diferents. Ella com un canvi d'etapa, de maduració, i ell com una regressió a la joventut, de por de fer-se gran. 

M'ha agradat la militància anticonsumista de la protagonista, cada capítol comença amb la paraula no i ens fa un llistat d'intencions de coses que deixarà de consumir. He fet el meu llistat paral·lel i m'he adonat que hi ha moltes d'aquestes coses que ja no consumeixo, però encara em queda molta feina per fer... fins i tot, n'hi ha algunes de les quals veig complicat poder desprendre-me'n.

Com a resum puc dir que la protagonista/autora es rebel·la contra la seva situació, que és la de moltes persones, i aquest llibre, amb alguns tocs d'humor negre (que a mi m'encanta), és la seva venjança.

Us heu parat mai a pensar quines coses podríeu parar de consumir i no passaria res? N'hi ha tantes... 


ESPAÑOL:

Empezaré diciendo que me ha parecido una novela ágil e impactante. Está escrita en capítulos cortos y con premisas directas y claras.

Parece ser que es una novela basada en la propia experiencia de la autora, pero llevada al extremo. Nos habla del consumismo, de la maternidad, del acoso laboral y de la crisis de los 40. Yo me quedo con este último tema ya que me ha parecido que tanto la protagonista como su pareja están pasando por ella pero de maneras diferentes. Ella como un cambio de etapa, de maduración, y él como una regresión a la juventud, de miedo de hacerse mayor.

Me ha gustado la militancia anticonsumista de la protagonista, cada capítulo empieza con la palabra no y nos hace una lista de intenciones de cosas que dejará de consumir. He hecho mi listado paralelo y me he dado cuenta que muchas de estas cosas ya no las consumo, pero aún me queda mucho por hacer... y creo que hay algunas de las cuales no voy a poderme desprender.

Como resumen puedo decir que la protagonista/autora se rebela contra su situación, que es la de muchas personas, y este libro, con algunos toques de humor negro (que a mí me encanta), es su venganza.

¿Alguna vez os habéis parado a pensar qué cosas podríais dejar de consumir y no pasaría nada? Hay tantas...




Sinopsi:

La protagonista d’aquesta història treballa al departament de comunicació d’una companyia telefònica. Després de dos permisos de maternitat i una reducció de jornada, els seus caps la sotmeten a un pla d’assetjament laboral que consisteix a no passar-li cap mena de feina. Cada dia encén el portàtil i s’enfronta a sis hores de buidor. Decebuda, trama una venjança que escriurà en forma de dietari: durant 365 dies no comprarà res que no li sigui de vital importància. Entremig, però, la vida personal també se li capgira quan el seu marit decideix deixar la feina per convertir-se en una estrella del rock.

L’instant abans de l’impacte fa una radiografia àcida sobre les polítiques de conciliació i la societat de consum. Escrita amb un humor negre i corrosiu, qüestiona les idees preconcebudes sobre la felicitat i l’amor.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada