dimecres, 21 d’octubre del 2020

Burundi. De falsos gossos i veritables lleons de Pablo Bernasconi

Autor/a: Pablo Bernasconi (Buenos Aires, 1973)

Editorial: Catapulta Junior

Any de la primera edició: 2020

Llengua original: Espanyol

Gènere: Literatura infantil

Número de pàgines: 32

 

CATALÀ:

Sempre que vaig a la llibreria Ona acabo comprant dos llibres infantils i alguns d’adults. Dissabte passat vaig anar-hi i vaig sortir amb tres llibres, Dolça introducció al caos de Marta Orriols, La Castanyada d’Anna Canyelles i Roser Calafell i el llibre que avui us presento, Burundi. De falsos gossos i veritables lleons de Pablo Bernasconi.

Sabia que al Guim i a l’Ona els agradaria. Primer perquè és un llibre d’animals, i tots els llibres on surten animals els agraden. I segon, perquè és un llibre divertit, i els agraden els llibres que els fan riure. Com no ha de fer riure un llibre on surt un gos que està convençut que és un lleó? Que mou la cua com un lleó... que aixeca les orelles com un lleó... que fa uns salts molt llargs, com un lleó... que pot rugir (bup, bup), com un lleó...?

A mi també m’ha agradat, no us penseu. Com no m’ha d’agradar un llibre amb un missatge com aquest? On queda clar que quan un està convençut d’alguna cosa poc importa el que pensin els altres. En una època com l’actual on constantment competim per tot i mirem els altres per ser millors que ells, a mi m’agradaria que els meus fills puguin créixer tenint llibertat de decisió. Que facin les coses perquè ells creuen que les han de fer i convençuts, com el gos que era un lleó 😉

Quins llibres infantils, no tradicionals, em recomaneu? Gràcies!

ESPAÑOL:

Siempre que voy a la librería Ona acabo comprando dos libros infantiles y algunos de adulto. El sábado pasado fui y salí con tres libros, Dulce introducción al caos de Marta Orriols, La Castanyada d’Anna Canyelles y Roser Calafell y el libro que hoy os presento, Burundi. De falsos perros y verdaderos leones de Pablo Bernasconi.

Sabía que a Guim y Ona les gustaría. Primero porque es un libro sobre animales, y todos los libros donde salen animales les gustan. Y segundo porque es un libro divertido, y les gustan los libros que les hacen reír. ¿Cómo no reírse con un libro donde un perro está convencido que es un león? ¿Que mueve la cola como un león… que levanta las orejas como un león… que hace unos saltos larguísimos, como un león… que puede rugir (guau, guau), como un león…?

A mi también me ha gustado. ¿Cómo no va a gustarme un libro con un mensaje como este? Donde queda claro que cuando uno está convencido de algo poco importa lo que piensen los demás. En una época como la actual, donde constantemente competimos por todo y miramos a todo el mundo para ser mejor que ell@s, a mi me gustaría que mis hij@s puedan crecer teniendo libertad de decisión. Que hagan las cosas porque ell@s creen que las deben hacer y convencid@s, como el perro que era un león 😉

¿Qué libros infantiles, no tradicionales, me recomendáis? ¡Gracias!



Sinopsi:

El Lleó és un lleó? Molts diuen que no. Alguns creuen que sí. Què importa el que pensin els altres? El Lleó no provarà de convèncer-los. O sí?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada