Autor/a: Xavier Bosch (Barcelona, 1967)
Editorial: Columna
Any de la primera edició: 2025
Llengua original: Català
Gènere: Novel·la contemporània
Número de pàgines: 584
CATALÀ:
Tot i que l’estil narratiu de Xavier Bosch no és dels que més m'agraden, he llegit la majoria dels seus llibres. I és que Bosch té una habilitat especial per construir històries amb fons sòlids i temes ben documentats que m’acaben enganxant, tot i les meves preferències d'estil.
A Diagonal Manhattan, torna a fer el que millor sap: construir una història d’amor amb rerefons, aquesta vegada en el món de la publicitat de finals del segle XX.
He llegit el llibre immersa entre eslògans, anuncis i, sobretot, emocions. Ens parla d'un duet entre dues agències creatives de continents diferents, un pare i una filla separats per un oceà, i un món ple de creativitat i reptes.
M’ha agradat molt que cada capítol comenci amb una cita d’un publicista reconegut, fent-nos partícips del debat entre vendre i emocionar.
Tinc la sensació que Bosch ha trobat la fórmula perfecta per escriure cada any la novel·la de Sant Jordi, accessible i ben estructurada, amb temes que poden interessar a tot tipus de lectors i lectores. Una història d’amor que no només parla d’amor, sinó que ens acosta a un món, el de la publicitat, que sovint només coneixem per la seva cara més visible: els anuncis.
Vull fer un agraïment especial a Columna Edicions per oferir-me aquesta col·laboració.
ESPAÑOL:
Aunque el estilo narrativo de Xavier Bosch no es de los que más me gustan, he leído la mayoría de sus libros. Y es que Bosch tiene una habilidad especial para construir historias con fondos sólidos y temas bien documentados que me acaban enganchando, a pesar de mis preferencias de estilo.
En Diagonal Manhattan, vuelve a hacer lo que mejor sabe: construir una historia de amor con trasfondo, esta vez en el mundo de la publicidad de finales del siglo XX.
He leído el libro inmersa entre eslóganes, anuncios y, sobre todo, emociones. Nos habla de un dúo entre dos agencias creativas de diferentes continentes, un padre y una hija separados por un océano, y un mundo lleno de creatividad y retos.
Me ha gustado mucho que cada capítulo empiece con una cita de un publicista reconocido, haciéndonos partícipes del debate entre vender y emocionar.
Tengo la sensación de que Bosch ha encontrado la fórmula perfecta para escribir cada año la novela de Sant Jordi, accesible y bien estructurada, con temas que pueden interesar a todo tipo de lectores y lectoras. Una historia de amor que no sólo habla de amor, sino que nos acerca a un mundo, el de la publicidad, que a menudo sólo conocemos por su cara más visible: los anuncios.
Quiero hacer un agradecimiento especial a Columna Edicions por ofrecerme esta colaboración.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada